Top Sante: Overspel

Terug


TeraKnowledge

+33 (0)5 53 05 55 90
 
 
 
 





















 


       

Persbericht

 

Onderzoek van tijdschriften Celebrity en Top Santé:

Vrouwen gaan vaak vreemd en zonder spijt

 

Hoofddorp, 14 november 2007 – Het blijft altijd een spannende vraag: hoeveel vrouwen gaan vreemd? Antwoord: veel. Zo blijkt uit enquêtes van de twee tijdschriften Celebrity en Top Santé. Van de Celebrity-lezeressen is 45% wel eens vreemdgegaan en van de wat oudere Top Santé-lezeressen gaat 22% vreemd.

 

Een doodgebloede relatie, een vonk die overslaat of wraak nemen op hun man die eerder is vreemdgegaan – dat zijn de belangrijkste redenen waarom Top Santé-lezeressen vreemdgaan. Ruim 1400 lezeressen reageerden op de enquête van het blad. Van de 22% die toegeeft vreemd te gaan, heeft tweederde geen spijt. Opmerkelijk is dat 91% van de lezeressen niettemin vindt dat overspel niet kan.

 

Beter niet weten

Bij Celebrity, waar zo’n 1200 vrouwen reageerden, zegt 45% dat ze wel eens is vreemdgegaan. Belangrijkste redenen? Puur voor de seks (33%) of omdat de relatie niet veel meer voorstelt (46%). Zes van tien Celebrity-lezeressen hanteert als motto: wat niet weet, wat niet deert. Toch wil 86% het wel graag weten als haar vriend vreemd zou gaan. In 7 van de 10 Celebrity-relaties zijn afspraken gemaakt over wat wel en niet van elkaar wordt geaccepteerd.

 

Extra interessant

De doelgroep van Celebrity bestaat uit jonge vrouwen van 20 tot 30 jaar. De lezeressen van Top Santé zijn ouder: 25 tot 50 jaar. Twee generaties na elkaar dus. En dat maakt de enquêtes extra interessant. Jongere vrouwen lijken makkelijker vreemd te gaan dan oudere. Maar geen van beide leeftijdsgroepen keurt het goed. 57% van de Celebrity-lezeressen zou de relatie zonder pardon verbreken als blijkt dat de ander vreemdgaat, van de Top Santé-lezeressen doet 55% dat. De opmerkelijke cijfers op een rij:

 

Uit de Top Santé-enquête

-22% van de vrouwen gaat vreemd

-66% daarvan heeft geen spijt

-80% van de vrouwen fantaseert over vrijen met een andere man

-53% is wel eens verliefd op een andere man

-31% van de vrouwen heeft wel eens erotisch gechat/gesms’t met een andere man

-66% vindt dat flirten mag

-84% vindt dat (heftig) zoenen met een ander niet kan

-55% zou de relatie verbreken bij vreemdgaan van de partner

-35% controleert de sms’jes en e-mail van hun partner

 

Uit de Celebrity-enquête

-45% van de vrouwen is wel eens vreemdgegaan

-25% daarvan vond de seks lekkerder dan met de vaste partner

-35% van de vrouwen gelooft niet in monogamie

-11% vindt dat vreemdgaan je relatie spannend houdt

-60% heeft als motto: wat niet weet, wat niet deert

-86% wil het wel weten als haar vriend vreemdgaat

-18% wil wel vreemdgaan, maar is bang voor schuldgevoelens

-14% vindt seks met hetzelfde geslacht geen vreemdgaan

-57% zou de relatie verbreken bij vreemdgaan van de partner

 

De nummers van Celebrity en Top Santé met de uitslagen van de vreemdgaan-enquêtes liggen respectievelijk 22 en 19 november in de winkel.

 

 

Over Top Santé

Top Santé is hét tijdschrift voor vrouwen (25+) die op een bewuste manier met gezondheid - in de breedste zin van het woord - bezig zijn. Het gaat zowel om uiterlijke zaken (beauty, er goed uitzien) als om de innerlijke aspecten (je goed voelen, lekker in je vel zitten, gezond zijn). Top Santé is een positief blad waarin gezondheid, beauty en psyche met elkaar verstrengeld zijn. Meer info op www.topsante.nl.

 

Over Celebrity

Celebrity (Fashion in Style) is de handbag styleglossy voor jonge vrouwen van 20 tot en met 30 jaar die een brede kijk hebben op de modewereld en alles wat daarom heen beweegt. Celebrity is hun lifestyle bible, die vol staat met mode en beauty how-to info en over nieuws en trends rechtstreeks van de catwalk. En dan vertaald naar een goed aspiratie- en inspiratieniveau: alles is bereikbaar en haalbaar.

 

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen – Sanoma Magazines Netherlands – een omzet van 531 miljoen euro. In Hoofddorp werken 1150 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. De dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen bv, ilse media voegen nog eens een kleine 800 medewerkers aan het totale personeelsbestand toe.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa. 

 

Voor meer informatie en interviews kunt u contact opnemen met (niet voor publicatie):

 

Corporate Communications Sanoma Uitgevers

Contactpersoon  : Carla Termorshuizen

Telefoon                               : 023 – 556 5591

Mobiel                   : 06 – 4604 3114

E-mail                   : corporatecommunications@sanoma-uitgevers.nl

 

 

 


 
 

 

 

Last Updated: 30/09/2008
WebMaster
: mailto:webmaster@teraknowledge.nl
Copyright © 2000 TeraKnowledge. 

All rights reserved
Site design and production by TeraKnowledge
 

                           Goto Top of page